SZLAKIEM WOLYNSKICH KRZYZY
cdn
2013-07-10 22:10:10 UTC
SZLAKIEM WOŁYŃSKICH KRZYŻY

http://www.program7.pl/szlakiem-wolynskich-krzyzy-caly-film/

Ludobójstwo na Wołyniu i Podolu dokonane rękami ukraińskich bandytów
spod znaku UPA w 1943 roku wciąż domaga się rzetelnej oceny, analizy,
potępienia, a może przede wszystkim przykładnego ukarania zwyrodniałych,
sadystycznych morderców.

Przez 68 lat nikt nie został za to ukarany. Przez 68 lat polskim politykom
nie udało się nawet ustalić, czy zdarzenia te można nazwać ludobójstwem.
Przez 68 lat zbrodnie na Polakach pozostają w coraz większym zapomnieniu
przez kolejne ekipy, które w imię „dobrych stosunków” wolą te bolesne sprawy
przemilczeć. Przez te wszystkie lata tematyka zbrodni na Polakach na Kresach
była wypychana poza nawias i systemowo zamilczana.

17 lipca 1943 roku miała miejsce kulminacja obrony polskiego miasteczka
Huta Stepańska zakończona ucieczką Polaków do większych ośrodków.
W drodze z rąk ukraińskich morderców zginęło wielu rodaków. Wielu jednak
ocalało. 17 lipca 2011 roku byliśmy w Hucie Stepańskiej aby upamiętnić
te wydarzenia. Rodziny pomordowanych, ocaleni z banderowskiej pożogi
odwiedzili swoje rodzinne strony, zapalili znicze na grobach. Niektórzy
opowiedzieli swoją historię. Z relacji tych świadków można dowiedzieć się
wiele o tragicznych, dramatycznych losach mieszkańców tych terenów.
Na chwilę odsłoni się zasłona milczenia, którą od lat na kresowe ludobójstwo
spuszczają politycy, gazety, telewizje. Przemówią ci, którzy przeżyli.

Film Szlakiem Wołyńskich Krzyży zdobył III miejsce na Polonijnym
Festiwalu Multimedialnym “POLSKIE OJCZYZNY 2012″

Więcej na temat tego filmu możesz przeczytać tu:
http://www.program7.pl/szlakiem-wolynskich-krzyzy-3/

Film trwa 96 minut.

* * *

Wołynia, 1939-1945
http://www.electronicmuseum.ca/Poland-WW2/ukrainian_insurgent_atrocities/uia_volhynia_pol.html

http://www.lwow.com.pl/wolyn.html
--
cdn
* Jeśli zapomnę o nich, Ty, Boże na niebie, zapomnij o mnie *

GENOCIDE - zbrodnie ludobójstwa na ludności Wołynia
http://www.genocide.pl/

Wołyń naszych przodków
http://www.nawolyniu.pl/
t***@gmail.com
2013-07-11 21:19:22 UTC
Witaj,

"Jeśli zapomnę o nich, Ty, Boże na niebie, zapomnij o mnie".
I tego się trzymajmy w codzienności, która na przekór.
Proszę nie interpretować politycznie.
Rzecz raczej w pokoleniowej przepaści.
Życzę wszystkiego najlepszego.

S.
Post by cdn
SZLAKIEM WOŁYŃSKICH KRZYŻY
(wybacz Waćpan, że wycięłłłam)
http://www.nawolyniu.pl/
cdn
2013-07-11 23:10:13 UTC
Post by t***@gmail.com
Witaj,
[...]
...z wzajemnością
На все добре :)

cdn
--
Притури Се Планината

t***@gmail.com
2015-03-24 21:25:49 UTC
Ha!

Grzebiąc kurą i pazurem ... bezwiednie
po wielu miesiącach dostrzegliśmy i odsłuchaliśmy bułgarskie brzmienia.
I dziękujemy pięknie.
Zaglądamy do pajęczarni sporadycznie i niechcąco.
Tymczasem krainy Ukrainy, której nikt nie chce, w ogniu.
Są jednak rzeczy wiecznotrwałe.
I nie do powiedzenia.

Zakrzaczone, zasłonięte, jak Pavarotti wśród słoni.
Zamglone jakby ruską propagandą i polskim jabłcokiem.

Pozdrawiamy poniewczasie.
TS.

***

Come, let us pity those who are better off than we are.
Come, my friend, and remember
that the rich have butlers and no friends,
And we have friends and no butlers.
Come, let us pity the married and the unmarried.

Dawn enters with little feet
like a gilded Pavlova
And I am near my desire.
Nor has life in it aught better